header image

Als regel wordt het Lamires-systeem als ASP-configuratie geleverd. Dat betekent dat server en data op een van de LVP ASP-servers draaien in een veilig en goed beheerd Data Center van een van 's werelds grootste providers.

Image

Het systeembeheer en het technisch applicatie-beheer wordt volledig door LVP verzorgd. De Lamires / AMIS client-software draait op de werkstations bij de klant. Upgrade van de client-software geschiedt vol-automatisch. De communicatie, TCP/IP, geschiedt over internet. Vrijwel alle implementaties sinds 2000 worden geleverd volgens dit concept, en functioneren naar grote tevredenheid.

U hoeft alleen te zorgen voor een correct werkende internetverbinding op de werkplek en eenmalig een instelling in de firewall/proxyserver te maken.
De vaak overbelaste afdelingen automatisering, het niet meer toestaan van remote serviceverlening door leveranciers, en de per saldo lagere kosten, zijn overwegingen om te kiezen voor een ASP-abonnement.
 
Het snel even kunnen meekijken bij een vraag of een inrichtingskwestie door de helpdesk is een groot bijkomend voordeel. 
En voor het eenvoudig opstarten vanaf een externe locatie (thuis, sporthal, vakantieadres, enz.) is slechts een browser, internetverbinding en username/password nodig.

Ook maakt ASP een integratie van "Lamires/AMIS Online" in uw eigen website voor real-time, online reserveringen door het publiek heel eenvoudig, omdat LVP de betreffende webpagina's host. Hierbij wordt de specifieke huisstijl van de klant doorgezet in de webpagina's van AMIS Online. U hoeft slechts een link in uw website op te nemen.

U kunt voor Lamires echter ook nog de traditionele vorm kiezen met de server in huis. In dat geval wordt in plaats van het ASP-abonnement een Onderhoudsabonnement met u afgesloten.

 
Lamires ASP abonnement omvat:
  • Remote gebruik van de Lamires software, via internet
  • Altijd de nieuwste geteste versie
  • Backup- en restore service
  • Data op ASP-servers van LVP (sinds 1995 ISO-9001 gecertificeerd)
  • Systeembeheer: verzorgen van dagelijkse backup; installeren van updates; uitvoeren van evt. benodigde conversies; zelftests, etc.
  • Helpdesk-ondersteuning

Wij kennen 2 vormen van ASP-abonnementen namelijk voor Koop of voor Lease:
U kunt kiezen voor ASP-Koop, waarbij u de software-licenties eenmalig koopt en vervolgens onderbrengt in het ASP-Koopabonnement.
Ook kunt u kiezen voor ASP-Lease, waarbij u de software-licenties niet eerst hoeft te kopen, maar deze least in het ASP-Leaseabonnement. Na 5 jaren, dus vanaf het 6e jaar kunt u de licenties voor 1 euro kopen en onderbrengen in het voordeligere ASP-Koopabonnement.
Met name de eerste vorm wordt het meest toegepast.

Beschikbaarheid - formules
Er bestaan 3 standaard service-niveau's:
Kantoor-uren formule
Idem, met uitbreiding voor Avonden, Weekeinden en Feestdagen.
24 uur/dag - 7 dagen/week

Kantooruren-formule:
- Beschikbaarheid: ma t/m vrij van 09:00 tot 17:00 uur, m.u.v. algemeen erkende feestdagen, met een gegarandeerde uptime gedurende de arbeidstijd, 5 x 8 uur x 52 per jaar, van 99% op jaarbasis. Men kan in het algemeen ook buiten kantooruren en in het weekeinde met AMIS werken, echter wij behouden ons het recht voor het systeem buiten de gecontracteerde uren incidenteel buiten bedrijf te stellen voor onderhoudsdoeleinden e.d. Indien u een gegarandeerde beschikbaarheid buiten kantooruren wenst, dan dient u een aanvullende formule  (Avond/weekeinden/feestdagen of 24uur/7dagen) af te sluiten.
- inclusief helpdesk-ondersteuning tijdens kantoor-uren
- gratis nieuwe releases

Uitbreiding: Avonden, weekeinden en feestdagen:
- Aanvullende beschikbaarheid op de kantooruren-formule: ma t/m zo 08:00-22:00 uur, incl. algemeen erkende feestdagen, met een gegarandeerde uptime gedurende de arbeidstijd, 7 x 14 uur x 52 per jaar, van 99% op jaarbasis.
- inclusief helpdesk-ondersteuning voor calamiteiten buiten kantooruren.

24 uur/dag - 7 dagen/week:
- Voor een beschikbaarheid 7 dagen per week, 24 uur per dag, ma t/m zo 00:00-24:00 uur, inclusief algemeen erkende feestdagen, met een gegarandeerde uptime gedurende de arbeidstijd, 24 uur x 365 per jaar, van 99% op jaarbasis.
- inclusief helpdesk kantooruren
- inclusief helpdesk-ondersteuning voor calamiteiten buiten kantooruren.
- gratis nieuwe releases.

 

Image

 

 

¬

LVP logo